بایگانی دسته: روان شناسی

دانلود ترجمه کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم

معرفی محصول:

کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ( بر اساس روانشناسی عشق) از بهترین کتاب هایی است که در مورد جذب و عاشق کردن دیگران تاکنون نوشته شده است. این کتاب نوشته ی فاروق رضوان میلیونر مصری می باشد که با انتشار الکترونیکی این کتاب به شهرت جهانی دست یافته است.  نظیر این کتاب در هیچ سایت و مقاله ی دیگری پیدا نخواهد شد. کتابی که شانس عاشق کردن دیگران را بدون شک افزایش می دهد.

کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم به شما کمک می کند ذهن دیگران را شست و شو دهید و میلی شدیدی نسبت به خود ایجاد کنید. با مطالعه ی این کتاب می توانید حتی اگر شخصی از شما خوشش نمی آید وی را عاشق خود کنید
تفاوت این کتاب با دیگر کتاب ها
کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم یک کتاب ساده و معمولی نیست که توصیه های واضع و آشکار به شما بکند توصیه هایی که همه ی ما با آن آشنا هستیم.  مثل مهربان بودن، هدیه خریدن و نزدیک وی قرار گرفتن.
اطلاعات موجود در این کتاب برگرفته از علوم روانشناختی است که با وجود تخصصی بودن به زبانی بسیار ساده بیان شده است تا هر شخصی بتواند به سادگی متوجه ی آن شود علومی که در این کتاب بررسی می شود شامل روانشناسی رفتار برنامه ریزی ذهن نیمه خودآگاه  روانشناسی عشق  روانشناسی ارتباط  برنامه ریزی عصبی کلامی  آناتومی بدن  بازاریابی  و  تحقیقات علمی می باشد

دیگر ویژگی پر اهمیت این کتاب منحصر به فرد بودن آن است  در سایت های دیگر جست وجو کنید تا متوجه شوید نمونه ی مطالب موجود در این کتاب در جای دیگری یافت نمی شود بعد از جست و جو می توانید بازگردید و این کتاب را خریداری کنید

به درستی استفاده کنید
هدف اصلی نوشتن کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم این است که به اشخاصی که می خواهند از تنهایی در بیایند و یک رابطه ی طولانی با هدف ازدواج داشته باشند کمک شود. این کتاب همچنین در جهت بهبود ازدواج زوج ها وبازگرداندن عشق های از دست رفته ی آنان می باشد.
کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم برای افرادی که با هدف پیدا کردن دوست دختر یا پسر و بازی با احساسات دیگران می خواهند رابطه ی خود را ایجاد کنند نوشته نشده است. در صورتی که با چنین اهدافی این کتاب خریداری شود مسئولیت مشکلاتی که ممکن است در آینده پیدا کنید با من نخواهد بود.
درست است که قصد من فروش این کتاب است اما هرگز نخواسته ام باعث شکستن دل شخصی شوم. پس اگر صد در صد از کاری که می خواهید بکنید مطمئن نیستید لطفا این کتاب را نخرید.
بدون شک قصد شما یک عشق واقعی و یک احساس پاک است و نه تفریح و خوش گذرانی و فریب دیگران. دلیل اینکه با چنین لحن تندی رفع مسئولیت می کنم این است که این کتاب مثل کتاب های دیگر نمی باشد در واقع این کتاب مثل یک سلاح است که می تواند با مقاصد خوب و بد به کار گرفته شود.

خداوند شاهد هدف من از نوشتن این کتاب است و می داند هیچگاه نمی خواهم به هیچ انسانی با نوشتن این کتاب صدمه بزنم

در مورد نویسنده
فاروق رضوان در زمینه ی رشد فردی فعالیت دارد و همایشاتی را در جهت ایجاد انگیزه برگذار می کند. وی همچنین یک موسسه ی توانمند سازی ایجاد کرده است؛ محلی که برای بهبود رشد فردی دیگران تلاش می شود.
فاروق مدارکی از قبیل مدرک تخصصی هیپنوتیزم، بورد تخصصی هیپنوتیزم آمریکا، مدرک تخصصی ان ال پی، بورد تخصصی ان ال پی آمریکا وگواهینامه ی رفتاردرمانی دارد.
سایت خودشناسی که توسط وی راه اندازی شده است بیش از 350000 کلیک در ماه دارد.

فاروق در مصاحبه های بسیاری در شبکه ها و روزنامه های مختلف مصری شرکت کرده و در مورد عملکردهایش صحبت کرده است.  شبکه هایی از جمله  OTV  MBC  El Youm TV  Cairo Today  International Herald Tribune و روزنامه ی الاحرام

نسخه ی فارسی
نسخه ی فارسی این کتاب برای اولین بار به صورت الکترونیکی منتشر شده است  به زودی نسخه ی چاپی آن نیز وارد بازار می شود.
 نسخه ی انگلیسی این کتاب یکی از پر فروش ترین کتاب های الکترونیکی در سایت آمازون می باشد که به قیمت 17 دلار عرصه می شود.
برای اطلاعات بیشتر از صحت گفته های بالا و آشنایی با  نسخه ی انگلیسی آن می توانید به سایت زیر بروید:
 اطلاعات بیشتر در باره ی کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم

در ادامه به بعضی تکنیک های این کتاب اشاره می کنم

تکنیک القای هیجان
این تکنیک به شما یاد می دهد چگونه دیگران به دیگران احساس هیجان را انتقال دهید. لازم نیست از بالای ساختمان بپرید تا این احساس ایجاد شود. تنها باید با کارکرد مغز و ناخودآگاه آشنا باشید تا بدون انجام کار خاصی این احساس را به دیگران انتقال دهید.
نظام ها تجسمی ان ال پی ( برنامه ریزی عصبی – کلامی)
ان ال پی یکی از بهترین روش های ممکن برای شناخت دیگران در کوتاهترین زمان ممکن است. وقتی بتوانید دیگران را در مدت کوتاهی بشناسید به راحتی متوجه خواهید شد چه رفتار یا رویکردی برای برخورد با شخص مورد نظر لازم است.
برنامه ریزی ذهن نیمه خودآگاه

ذهن نیمه خودآگاه و خودآگاه انسان عامل اصلی در عاشق کردن دیگران است. تا به حال دیده اید که شخصی با چهره ای معمولی و یا حتی زننده با دختری زیبا ازدواج کرده است و یا شخصی پولدارعاشق دختری فقیر شده است. دلیل اصلی آن این است که ذهن آنان به گونه ای برای عاشق شدن برنامه ریزی شده است. می توان گفت که برنامه ریزی ذهن نیمه خودآگاه به نوعی همان هیپنوتیزم است. هیپونتیزمی  که با آن می توانید هر باور و اعتقادی را به دیگران انتقال دهید؛ بدون اینکه خود آن اشخاص متوجه شوند که تحت کنترل شما در آمده اند.

این کتاب به صورت فایل pdf و دارای 123 صفحه می باشد.

این کتاب تضمینی می باشد در صورت عدم رضایت با شماره ای که پس از خرید برایتان ارسال می شود ( در فایل پشتیبان که همراه کتاب می باشد) تماس گرفته تا هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده شود.

خرید این کتاب به این معنی است که تعهد می دهید به یک رابطه ی جدی فکر کرده و از این کتاب سوء استفاده نکنید.
برای خرید چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم، در بالای همین صفحه بر روی افزودن به سبد خرید کلیک کنید. سپس مراحل بعدی را انجام دهید.
 دانلود

دانلود مقاله تاريخچه روانشناسي از ديروز تا امروز

قیمت: 20,000 ریال
دانلود <a href='/tag/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87+%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D8%AE%DA%86%D9%87+%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%8A+%D8%A7%D8%B2+%D8%AF%D9%8A%D8%B1%D9%88%D8%B2+%D8%AA%D8%A7+%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2'>مقاله تاريخچه روانشناسي از ديروز تا امروز</a>

دانلود <a href='/tag/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87+%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D8%AE%DA%86%D9%87+%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%8A+%D8%A7%D8%B2+%D8%AF%D9%8A%D8%B1%D9%88%D8%B2+%D8%AA%D8%A7+%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2'>مقاله تاريخچه روانشناسي از ديروز تا امروز</a>

دانلود مقاله : تاریخچه روان شناسی از دیروز تا امروز
فرمت Word(doc) کاملا قابل ویرایش
بدون تگ قفل شده تبلیغاتی
تعداد صفحات : 18
قسمتی از مقاله:
تاريخچه روانشناسي از ديروز تا امروز
مسمر : درمانگر جادوگر
بسياري از متخصصان معتقد به جسماني بودن عوامل ، خودشان در نهايت در زمره شبه دانشمندان بودند و بعضي ديگر از دانشمندان كاذب به شمار مي آمدند . مع هذا حتي اين گروه دوم هم بخشي از مطالعات ما هستند چون نظريات آن ها در مورد بعضي از پديده هاي رواني ، با اين كه بعدها خلاف آن اثبات شد باعث شدند تا ديگران به جستجو و اكتشاف توضيحاتي براي آن پديده ها برآيند .
و چنين وضعيتي در مورد دكتر فرانتس آنتون مسمر (1815 – 1734) مصداق پيدا كرد. در سال هاي بعد از 1770 هنگامي كه آلماني هاي فطري گرا و بريتانيايي هاي تداعي گرا هنوز براي درك روانشناسي به تفكر پايبند بودند ، مسمر كه يك پزشك بود ، طبق اين نظريه كه نابساماني هاي فكر و جسم بيماران در صورتي كه ميدان نيروي جاذبه آن ها مجدداً‌همسو بشود قابل درمان است در مورد بيمارانش از مغناطيس استفاده مي‌كرد .
اين نظريه به وضوح بي ربط مي نمود ولي مداواي مبتني بر آن چنان موفيت چشم گيري داشت كه براي مدتي مسمر باعث خشم ويني ها و سپس دانشمندان پاريسي قبل از انقلاب فرانسه شد و حالا در اين شرايط ما به گفتگو درباره او مي پردازيم . سال 1778 است و ما در ميدان و اندوم در تالاري به سبك باروك كه نور كمرنگي بر آن حكمفرماست و مزين به آينه هاي بزرگ است قرار داريم . ده دوازده نفر خانم و آقاي خوش لباس در اطراف ظرف بزرگي از چوب بلوط ايستاده اند و هركدام يك سر ميله هاي متعدد فلزي را كه از ظرف پر از براده ها و تراشه هاي آهن ربا و مواد شيميايي بيرون آمده است گرفته است . از اتاق مجاور صداي ضعيف موسيقي كه توسط يك هارمونيكاي شيشه اي نواخته مي شود به گوش مي رسد . پس از مدتي صدا از بين مي رود . در قدري بيشتر باز مي شود و شخصي كه رداي ارغواني بلند و عجيبي بر تن دارد و يك ميله آهني را مثل عصاي شاهانه در دست گرفته است واردمي شود و اين دكتر مسمر است كه معجزه ها مي كند .

مشاهده سایر محصولات این فروشنده

لطفا برای دانلود این محصول، لینک زیر را کلیک کنید. پس از آن می توانید ثبت سفارش کرده و به صورت آنلاین مبلغ را پرداخت نمایید و بلافاصله محصول را دانلود کنید.

دانلود

دانلود مقاله تاثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان

قیمت: 29,000 ریال
<a href='/tag/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87+%D8%AA%D8%A7%D8%AB%D9%8A%D8%B1+%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A+%D8%A8%D8%B1+%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA+%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86'>دانلود <a href='/tag/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87+%D8%AA%D8%A7%D8%AB%D9%8A%D8%B1+%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A+%D8%A8%D8%B1+%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA+%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86'>مقاله <a href='/tag/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%D9%8A%D8%B1+%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A+%D8%A8%D8%B1+%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA+%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86'>تاثير آموزش <a href='/tag/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A'>مهارتهاي زندگي</a> بر سلامت روان</a></a></a>

<a href='/tag/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87+%D8%AA%D8%A7%D8%AB%D9%8A%D8%B1+%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A+%D8%A8%D8%B1+%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA+%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86'>دانلود <a href='/tag/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87+%D8%AA%D8%A7%D8%AB%D9%8A%D8%B1+%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A+%D8%A8%D8%B1+%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA+%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86'>مقاله <a href='/tag/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%D9%8A%D8%B1+%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A+%D8%A8%D8%B1+%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA+%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86'>تاثير آموزش <a href='/tag/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%D9%8A'>مهارتهاي زندگي</a> بر سلامت روان</a></a></a>

شرح فایل

عنوان مقاله:

تاثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان

قالب فایل: WORD
تعداد صفحات : 35 ص
فهرست مطالب:
تعريف سلامت روان
جوان و سلامت روان
سلامت روان و ضرورت توجه به آن
بهداشت روان
بهداشت (سلامت) روان چيست؟
چرا بايد در مورد سلامت روان بدانيم؟
اعتماد به نفس کليد سلامت روان است
چگونگي کنار آمدن با استرس را بياموزيد
عقل سالم در بدن سالم است
وقتي که مشکلات بروز مي کنند
درمان وجود دارد
کسب سلامت روان به زحمتش مي ارزد!
تاثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان
موفقيت از ديدگاه روانشناسي
در نظر گرفتن ذوق و استعداد
نقش تلاش و كوشش در موفقيت
ايمان داشتن به هدف خود
متمر كز ساختن فكر
نظم و انضباط داشتن
شروع كردن كار از جاهاي كوچك
شور و مشورت داشتن
عبرت گرفتن از تاريخ
استفاده كردن از فرصت
قاطعيت در تصميم
احساس ثروتمند بودن
پي نوشت ها
منابع

* بخشی از ابتدای مقاله:

تعريف سلامت روان

يك فرد زماني داراي سلامت روان است كه با شناخت و حفظ ويژگيهاي شخصيتي، خود را با محيط تطبيق دهد. شناخت خود مجموعه ادراكات، ارزشها، افكار و عواطف را تشكيل مي دهد كه سبب و آگاهي فرد از موجوديت خود مي شود. بدين معني او مي فهمد كيست و چيست. در تامين سلامت روان علاوه بر عوامل ژنتيكي عوامل محيطي نيز تاثير فراوان خواهند داشت. اگرچه شناخت كامل ويژگيهاي مربوط به سلامت روان در يك فرد بسيار مشكل است ولي زماني افراد از نظر رواني سالم مي باشند كه داراي خصوصيات شاخصي گردند

1. اعتماد به نفس دارند. از خصوصيات مثبت و برجسته خود استفاده مي كنند در عين اينكه به محدوديتها و نواقص خود آشنايي دارند توانائيهاي خود را مي شناسند و حداكثر استفاده از آن را مي كنند اين افراد واقعيت وجودي خود را انكار نمي نمايند بجاي عذرتراشي و دليل تراشي شكستها را براحتي پذيرفته و نگراني به خود راه نمي دهند.

2. احتياجات اوليه را براحتي برطرف مي نمايند. برآوردن نيازهاي اوليه زندگي بخصوص نيازهاي جسماني باعث تلاش دائمي در اين افراد مي گردد. و با شناخت واقعيتها واقع بينانه تر با مشكلات زندگي مقابله مي نمايند.

3. به ديگران به ديده خوب مي نگرند. ضمن دوست داشتن ديگران به آنها اعتماد مي كنند و در حفظ روابط با ديگران كوشا هستند محبت خويش را مستقيماً ابراز مي نمايند و براي آن شواهدي مناسب ابراز مي دارند.

4. مسئوليت پذيرند ضمن پذيرش مسئوليت مناسب با سن خود مسئوليت كارهايي كه خود انجام مي دهند را مي پذيرند از كسب تجربه لذت برده و هميشه براي بهترين نتيجه در تلاش خواهند بود….

مشاهده سایر محصولات این فروشنده

لطفا برای دانلود این محصول، لینک زیر را کلیک کنید. پس از آن می توانید ثبت سفارش کرده و به صورت آنلاین مبلغ را پرداخت نمایید و بلافاصله محصول را دانلود کنید.

دانلود

دانلود مقاله ای کامل درباره بهداشت روانی (Mental Health)

قیمت: 10,000 ریال
دانلود  مقاله ای کامل <a href='/tag/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87+%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA+%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C+%28Mental+Health%29'>درباره بهداشت روانی (Mental Health)</a>

قالب : word (doc) کاملا قابل ویرایش
تعداد صفحات : 14 ص

بهداشت روانی (Mental Health)
نگاه کلی
• کلمه بهداشت روانی چقدر برای شما آشناست؟
• چه ارتباطی بین بهداشت روانی و اختلالات روانی وجود دارد؟
• چگونه میتوانیم بهداشت روانی خود را حفظ کرده یا بهبود ببخشیم؟
واژه بهداشت (Health) و سلامتی همیشه انسان را در طول تاریخ به خود مشغول کرده است. تدوین برنامههای تربیتی – بهداشتی برای حفظ سلامتی و مطالعه ، جلوگیری و درمان بیماریها نمونهای از این اقدامات بشری است. بهداشت در یک تقسیم کلی به دو نوع “بهداشت جسمی” و “بهداشت روانی” تقسیم میشود. ولی آنها همپوشیهای زیادی را با هم دارند (بر یکدیگر تاثیر میگذارند(
بهداشت روانی از آن جهت که رابطه مستقیمی با “عملکرد فردی – اجتماعی” و آسیبهای روانی – اجتماعی” دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است و این اهمیت باعث تدوین و اجرای برنامههای متعدد بهداشت روانی در سه بعد ” پیشگیری ، درمان و توانبخشی” میشود این سه بعد در برگیرنده تمام اهداشف و فعالیتهای بهداشت روانی است.

مشاهده سایر محصولات این فروشنده

لطفا برای دانلود این محصول، لینک زیر را کلیک کنید. پس از آن می توانید ثبت سفارش کرده و به صورت آنلاین مبلغ را پرداخت نمایید و بلافاصله محصول را دانلود کنید.

دانلود

دانلود کتاب روانشناسی برشهای عرضی ذهن نویسنده طاهر جيناك

11787

قیمت: 35,000 ریال
<a href='/tag/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF+%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8+%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C'>دانلود کتاب روانشناسی</a>  برشهای عرضی ذهن  نویسنده طاهر جيناك

دانلود کتاب برش های عرضی ذهن
نویسنده : طاهر جيناك
قالب کتاب : Word و قابل ویرایش و چاپ
تعداد صفحات : 103 ص

مقدمه :

اين جمله كه انسان وجود دارد ، جواب به اين سوال نيست كه آيا انسان هست يا نيست، بلكه جواب به اين سوال است كه ماهيت انسان چيست ، بنابراين وجود داشتن به لفظ ديگر همان در موقعيت بودن ( etre en situation ) است ، يعني رابطه مشخص متقابلي با جهان و با ديگر موجودات ذيشعور برقرار كردن .

« هايدگر »

آدمي بي آنكه بخواهد و يا آگاه از زادن خويش باشد ، پا به عرصه وجود مي گذارد و از لحظه تولد من اجتماعيش شكل مي گيرد ، به اعتبار سارتر،هيچكس نمي تواند در جهان نباشد ، از آنروكه به جهان آمده است،پناه بردن به گرمخانه درون يا دور افتاده ترين خلوتها باز هم بودن در جهان است ، يعني آدمي ناگزير از بودن است ، اما سارتر علت نهايي چرا بودن ، انسان را هماند فلاسفه ماترياليسم كه چرا بودن ماده را مسكوت مي گذارند ، مسكوت مي گذارد ، چنانچه ايده آلستيهادر اين نقطه به بن بست مي رسند

مشاهده سایر محصولات این فروشنده

لطفا برای دانلود این محصول، لینک زیر را کلیک کنید. پس از آن می توانید ثبت سفارش کرده و به صورت آنلاین مبلغ را پرداخت نمایید و بلافاصله محصول را دانلود کنید.

دانلود

دانلود مقاله تبادل مغز ها ، پديده تازه

دانلود مقاله تبادل مغز ها ، پديده تازه

11791

 
قیمت: 15,000 ریال

دانلود مقاله تبادل مغز ها ، پديده تازه

دانلود مقاله تبادل مغز ها ، پديده تازه

عنوان مقاله: تبادل مغزها ، پديده تازه
دسته                             :مقالات روانشناسی-روان شناسی عمومی
قالب فایل: WORD

بخشی از ابتدای این مقاله:
"جريان حركت افراد با استعداد ، به شكل سنتي آن ، همواره از كشورهاي در حال توسعه به سوي كشورهاي پيشرفته بوده است ، ولي اكنون مهاجرت نخبگان به شكل پيچيده اي در آمده است و همه جهتها را ممكن است در بر گيرد . اين جريانها حاكي است كه پديده « فرار مغزها » در حال تبديل شدن به پديده « مبادله مغزها » است . پژوهشهاي تجربي بريتانيا نشان داده است كه بين سالهاي 1994 و 1997 حدود 11 هزار پژوهشگر خارجي در نظام آموزش عالي بريتانيا استخدام شده اند كه بيشتر آنان ( 45 درصد ) از اتحاديه اروپا بوده اند ( سلطاني ، 1380 : 10 ) . پيش از دو اتحاد آلمان ، آلمان غربي تكنسينهاي آلمان شرقي را براي بكار انداختن مؤسسات صنعتي اش ، به آساني مي پذيرفت ( فريد ، 1374 : 308 ) . يكي از عوامل فرار مغزها به تعبيري ، مسئله اتلاف مغزها است و اتلاف مغزها يعني اينكه متخصصان و افراد تحصيل كرده ، نتوانند در زمينه تخصصي كه دارند ، مشغول كار شوند . در اين صورت مجبور مي شوند براي يافتن شغل مورد نظر به سرزمين ديگري مهاجرت كنند ، همچنين انگيزه هاي يك دانشمند براي كوچيدن از كشورش ممكن است از آرمانهاي شخصي و علايق علمي او مايه بگيرد . به هر حال اين آرمانها و علايق مي تواند باعث جابجايي بين المللي ميلونها نفر متخصص و دانشمند شود . بريا درك گستر دگي فرار مغزها از كشوري به كشور ديگر به آمار افراد تحصيل كرده و متخصص متوجه مي شود ، به اين صورت كه با تقسيم تعداد مهاجراني كه تحصيلات عالي و تخصص دارند ، بر تعداد افراد متخصص و تحصيل كرده در كشور مادر ، ميزان فرار مغزها بدست مي آيد . بررسيهاي كارينگتون و دتراگياج ، در مورد فرار مغزها از كشورهاي در حال توسعه به ايالات متحده و ديگر كشورهاي عضو « سازمان همكاري و توسعه اقتصادي » ، نشان مي دهد كه فرار مغزها از ايران به سوي ايالات متحده ، در آسيا بالاترين سطح است . پس از ايران بيشتر مغزهايي كه از آسيا به ايالات متحده مي كوچند ، از كره فيليپين و تايوان هستند ، اما فرار مغزها از ديگر كشورهاي خاور ميانه ، در سطح پايين و اندك است . طي سالهاي 1960 تا 1972 بيش از 300 هزار مهندس ، جراح و تكنسين و كارگر ماهر از كشورهاي در حال توسعه در سه كشور آمريكا ، كانادا و انگلستان اقامت يافتند ( مجله اقتصادي ، 1368 : 44 ) .

مشاهده سایر محصولات این فروشنده

 

دانلود

دانلود کتاب روانشناسی برشهای عرضی ذهن نویسنده طاهر جيناك

دانلود کتاب روانشناسی برشهای عرضی ذهن نویسنده طاهر جيناك

11787

 
قیمت: 35,000 ریال

دانلود کتاب روانشناسی  برشهای عرضی ذهن  نویسنده طاهر جيناك

دانلود کتاب برش های عرضی ذهن
نویسنده : طاهر جيناك
قالب کتاب : Word و قابل ویرایش و چاپ
تعداد صفحات : 103 ص

دانلود

مقدمه :           

اين جمله كه انسان وجود دارد ، جواب به اين سوال نيست كه آيا انسان هست يا نيست، بلكه جواب به اين سوال است كه ماهيت انسان چيست ، بنابراين وجود داشتن به لفظ ديگر همان در موقعيت بودن ( etre en situation ) است ، يعني رابطه مشخص متقابلي با جهان و با ديگر موجودات ذيشعور برقرار كردن .

« هايدگر »

آدمي بي آنكه بخواهد و يا آگاه از زادن خويش باشد ، پا به عرصه وجود مي گذارد و از لحظه تولد من اجتماعيش شكل مي گيرد ، به اعتبار سارتر،هيچكس نمي تواند در جهان نباشد ، از آنروكه به جهان آمده است،پناه بردن به گرمخانه درون يا دور افتاده ترين خلوتها باز هم بودن در جهان است ، يعني آدمي ناگزير از بودن است ، اما سارتر علت نهايي چرا بودن ، انسان را هماند فلاسفه ماترياليسم كه چرا بودن ماده را مسكوت مي گذارند ، مسكوت مي گذارد ، چنانچه ايده آلستيهادر اين نقطه به بن بست مي رسند

مشاهده سایر محصولات این فروشنده

 

دانلود

دانلود مقاله آشنایی با روش دلفی و کاربرد آن در تصمیم گیری

دانلود مقاله آشنایی با روش دلفی و کاربرد آن در تصمیم گیری

11775

 
 
دانلود مقاله آشنایی با روش دلفی و کاربرد آن در تصمیم گیری
 
 
 

 

دانلود مقاله آشنایی با روش دلفی و کاربرد آن در تصمیم گیری

این مقاله در قالب ورد word و کاملا قابل ویرایش و قابل چاپ ارائه می شود

لینک دانلود در پایین صفحه توضیحات قرار دارد که می توانید به راحتی هم اکنون از سایت دریکساز deriksaz.com دانلود نمایید

دانلود

آشنایی با روش دلفی و كاربرد آن در تصمیم گیری

آینده نگری و پیش بینی تحولات از نیازهای اساسی برنامه ریزان و مدیران است. روش دلفی كه یكی از دستاوردهای جنگ سرد است در ابتدا برای برآورده ساختن این نیاز پدید آمد. اما رفته رفته با توجه به سازوكار انجام این روش كه مبتنی بر انجام نظرسنجی از متخصصان است، برای حل مسائل پیچیده و تصمیم گیری در امور بغرنج به كار آمد. در برداشت های جدید این روش را فرآیندی ارتباطی دانسته اند كه اجازه می دهد گروه برای حل یك مساله پیچیده، بدون كنش متقابل رودررو با مواجهه تك تك اعضای گروه، به توافق برسد. هم اكنون روش دلفی ابعاد كاربردی بسیاری یافته و در رشته های متعددی مانند بازرگانی، صنایع، سیاست، و همچنین برنامه ریزی شهری و منطقه ای مورد استفاده است. این روش در ایران چندان شناخته شده نیست. حال آنكه با توجه به پیچیده شدن امور طی سالهای اخیر تمامی افرادی كه كارشان تصمیم گیری و برنامه ریزی است از روش دلفی بی نیاز نیستند. افرادی مانند مدیران سازمان های ملی، منطقه ای و محلی، شهرداران و اعضا شوراهای اسلامی شهر.

این مقاله قصد دارد تا به شكلی مقدماتی، مفاهیم و مبانی اساسی این روش را به خواننده معرفی كند.

مقدمه

زمان نگارش این نوشتار آغازین روزهای سده بیست و یكم و همچنین هزاره سوم میلادی است. همانند سپیده دم آغاز تمدن و تفكر، انسان های بسیاری در عرصه هایی مانند سیاست، برنامه ریزی، مدیریت و آموزش مشتاقند بدانند چه تحولات مهمی در سده و حتی هزاره جدید اتفاق خواهد افتاد. این اشتیاق آدمی را در معنای عام Futurism و در معنای علمی آینده نگری Prospective می نامند. در دایره المعارف علوم اجتماعی در توضیح این مفهوم آمده است: «از مفهوم Prospicere به معنای مقابل خود را نگریستن اخذ شده است و به معنای نگاه به آینده ای نزدیك به منظور پیش بینی حوادث آن است. آینده نگری نه تنها در قلمرو دانش بلكه در حیطه هنر نیز مطرح می شود. به زغم پی یر ماسه آینده نگری به معنای جستجوی طریقه ای نو در دانش است كه در آن آینده را به عنوان نتیجه ای از اعمال كم و بیش آزاد و واكنش های كم و بیش قابل پیش بینی در نظر می گیرند» (ساروخانی. 1370. 581)

پیش بینی آینده و آینده نگری همواره دغدغه بشر و منشاء بیم و امید برای او بوده است. در گذشته وظیفه خبرآوری از آینده بر عهده جادوگران، پیشگویان، ستاره شناسان و فیلسوفان بود. بخش عمده ای از تعالیم پیامبران را نیز، تبشیر و تنذیر نسبت به آینده تشكیل می داد. با گسترش تدریجی سپهر دانش، آینده نگری هم بخشی از دل مشغولی های اندیشمندان گردید و روش هایی برای آن ساخته و پرداخته شد. این روش ها را می توان به ترتیب زیر برشمرد:

1- روش تخیلی- فلسفی

2- روش تاریخی- فلسفی

3- روش فرافكنی روند Extrapolation

4- روش شبیه سازی Simulation

5- روش بازنگری Monitoring

6- روش صحنه سازی Scenario Cerativity

7- روش واكنش شناسی Cross Impact Analysis

8- روش سروش یا دلفی Delphi

9- روش هنجاری Normative یا آینده نگری

در میان این روش ها، با توجه با اهمیت كاربردی، روش دلفی جایگاه خاص خود را دارد. این روش در عرصه هایی مانند سیاستگذاری و برنامه ریزی كلان و همچنین دستیابی به اجماع برای شناخت و حل مسائل پیچیده ابزار دست سیاستگذاران و مدیران در كشورهای توسعه یافته است. در این مقاله تلاش می شود تا این روش معرفی گردد.

پیشینه

قدیمی ترین ریشه های روش دلفی به معبد آیولون در شهر دلفی در یونان باز می گردد. شهر دلفی در دامنه جنوبی كوه بارناسوس و بر فراز یكی از دهانه های بزرگ خلیج كورنت قرار دارد. از نظر منظر جغرافیایی، سیمای شهر دلفی و پیرامون آن به گونه ای بود كه یونانیان قدیم را به این اعتقاد واداشت كه در آن جا خدایان زندگی می كنند. ویل دورانت (1372، 124) در كتاب تاریخ تمدن مجلد مربوط به یونان باستان می نویسد: «بالاتر از این صخره ها، قله های دوگانه كوه بارناسوس قرار دارد. یونانیان برای رسیدن به این قله ها صدها كیلومتر از روی صخره های دشوار بالا می رفتند. مه انبوه و دریایی كه اشعه خورشید بر آن می تابد. به آن نقطه منظره ای زیبا و خوف انگیز می داد. از این رو یونانیان باور داشتند كه آنجا خدایی وحشتناك سكونت می كند. اینان زلزله های متعددی را كه در آن نقطه رخ داده و باعث ترس مهاجمانی چون ایرانیان و مردمان فوكیس و گل شده بود، دفاع خدایان از مقر خویش تلقی می كردند.

مومنانی از دیرباز به آنجا می رفتند تا از بادهایی كه میان دره ها می وزد، یا گازهایی كه از نهاد زمین برمی خیزد، آواز و اراده خدایان را بشنوند. سنگ بزرگی كه كنار مخرج گازهای زمین قرار داشت به نظر یونانیان مركز یونان و ناف عالم بود. نزدیك این سنگ بود كه یونانیان در آغاز برای گالایا، الاهه زمین، و بعدها برای آپولون معابدی ساختند».

حوادث جهانی كه یونانیان در آن زندگی می كردند به اراده شیاطین، ارواح و خدایان بستگی داشت. پس لازم بود تا برای آگاهی از اراده خدایان، شیاطین و ارواح به سراغ غیبگویان، ستاره شماران، خوابگزاران، وخش ها و غیره رفت و درباره زندگی با آنان مشورت كرد. اهمیت ستاره شماران و غیبگویان تا اندازه ای بود كه گاهی به خدمت

خاندان ها، ارتش ها و دولت ها در می آمدند. در بسیاری از معابد یونان، وخشهای بسیار وجود داشتند. معززترین و مشهورترین آنها در روزگار قدیم وخش معبد زئوس در دودونا، و در دوره بعد، وخش معبد آپولون در دلفی بود… یونانیان زنان را برای پذیرش وحی و الهام آماده تر می دانستند. از این رو، در معبد آپولونه سه پیرزن خدمت می كردند. در این معبد از شكافی كه در كف معبد قرار داشت گازی مرموز بیرون می آمد. مردم می گفتند كه این گاز از لاشه اژدهایی به نام پوتون، كه به دست آپولون كشته شده است برمی خیزد. زن غیبگو كه برای پذیرفتن وحی آمادگی داشت پشت میز بلند سه پایی می نشست و گاز مقدس را كه بسیار بدبو بود استنشاق می كرد و برگهای تخدیرآوری می جوید و به حال بیخودی می افتاد. سپس بریده بریده سخنانی به زبان می آورد كه به وسیله كاهنان برای حاضران ترجمه می شود (همان، 218). در تاریخ یونان آمده كه اشخاص مشهوری مانند هراكلس و آریستودموس شاه مسینا با وخش معبد دلفی به مشورت پرداخته اند.

اما پیشینه روش دلفی به عنوان ابزاری علمی برای پیش بینی آینده به دهه 1950 میلادی برمی گردد و یكی از دستاوردهای جنگ سرد (Cold War) است. آغاز كاربرد این روش به پژوهشی درباره مسائل پیچیده دفاعی برمی گردد كه نورمن دالكی و اولاف هلمر (Norman Dalkey & Olat Helmer) در شركت رند (RAND) كه به عنوان خزانه فكر (Think tank) عمل می كرد، انجام دادند. روش دلفی از نیمه دهه 1960 به عنوان یك روش علمی مهم در جوامع علمی شناخته شده است.

تعاریف و برداشت ها

در منابع مختلف تعاریف و برداشت های متعددی از روش دلفی شده است. برخی از این تعاریف عبارتند از:

1- «روشی برای توسعه و بهبود اجماع گروهی است».

(Anderson and others, 1975, 121)

2- «در این روش ما به دنبال توافق گروهی هستیم. زیرا این اعتقاد وجود دارد كه چند كارشناس می توانند از یك نفر در امر پیش بینی صاحب نظرتر باشند» (سید جوادین، 1375، 103).

3- فرآیندی ارتباطی است كه اجازه می دهد تا گروه برای حل مسأله ای پیچیده بدون كنش متقابل رودررو با مراجعه تك تك اعضای گروه، به توافق برسد». (Ghourchian, 1994, 95)

4- «روش دلفی برای حل مسائل و تصمیم گیری به كار می رود» (Sahkian, 1997)

5- «روش پیش بینی رویدادهای آتی است بر پایه نظر سنجی داوری های افراد متخصص درباره هر موضوع». (Javy and Julial, 1991)

عناصر مشترك این تعاریف گرد این موضوع است كه دلفی:

1- روش (Method) یا فنی  (Technique) علمی است.

2- برای پیش بینی آینده

3- بر پایه اجماع نظرات متخصصانی كه با یكدیگر تماس رودررو نداشته اند.

از این رو مشخص می گردد كه در روش دلفی، همه افراد این شانس را ندارند تا در جریان تحقیق به عنوان پاسخگو وارد شوند و نیازی به نمونه گیری نیست. این موضوع از وجوه تمایز این روش یا روش های مرسوم مانند پیمایش (Survey) است. در این روش بر حسب موضوع كه می تواند سیاست، آموزش یا محیط زیست باشد. باید به سراغ متخصصان رفت. افرادی كه دانش و آگاهی كافی درباره موضوع دارند و نظرات آنان به عنوان صاحب نظر و متخصص مورد پذیرش دیگران است.

اهداف و كاربردها

هدف اصلی روش دلفی را می توان پیش بینی آینده دانست كه بر پایه همگرایی اندیشه های متخصصان حاصل شده است. در این روش حدسیات فردی در مورد تكامل آینده باید تصحیح شود. پیدایش هنجار گروهی تخصصی نتیجه مورد نظر است. اهداف مهم دیگر این روش عبارتند از حل مسائل پیچیده و كمك به تصمیم گیری در مورد مسائل بغرنج. این روش با این هدف طراحی شده كه برای حل مسائل پیچیده و مهمی به كار رود كه پرداختن به آن از توانایی های یك نفر فراتر می رود. این روش در امور برنامه ریزی، مدیریت و مسائل اجرایی كاربرد دارد و رشته های متعدد دانش مانند بازرگانی، سیاست، صنایع، پزشكی، برنامه ریزی آموزشی، برنامه ریزی شهری و ناحیه ای می توانند از آن استفاده نمایند.

امتیازها

برای روش دلفی امتیازهای متعددی برشمرده اند، برخی از آنها عبارتند از:

1- در این روش، فشار گروهی به حداقل ممكن كاهش می یابد و افراد بدون آن كه تفكر گروهی بر نظرات و افكار آنان سایه افكند، می توانند آزادانه نظرات و افكار و تأملات (Rellection) خود را بیان كنند.

2- با حذف كنش متقابل رودررو. این روش مانع از مشكلاتی مانند نفوذ افراد مسلط بر تصمیمات گروهی می گردد.

3- در این روش افراد فرصت می یابند با دیدی بیطرفانه به قضاوت و داوری بپردازند.

4- برای حل مسائل پیچیده. روش دلفی كمك می كند تا به اجماع گروهی به جای نظرات تك تك افراد دست یابیم.

5- ناشناخته ماندن شركت كنندگان سبب تشویق تأملات و صداقت در بیان ایده ها و گزینه های نوین می گردد.

كاستی ها

مهمترین نواقص روش دلفی را می توان به شرح زیر برشمرد.

1- روش دلفی پایه نظری ضعیفی دارد و دانش كمی درباره متغیرهایی دارد كه بر فرایند آن مؤثرند.

فقدان چارچوب نظری را عمده ترین ضعف این روش دانسته اند. همین موضوع سبب شده تا برخی دلفی را فن (Technique) بدانند.

2- «فن دلفی تنها یك مرحله آغازین است و صرفاً می كوشد تا به اجماع دست یابد. و این اجماع ضرورتاً دقیق ترین نظر نیست» (Anderson and others. 1975,122)

3- این روش كار زیادی می برد، كارهایی مانند ترسیم جدول، نگهداری اطلاعات و پست

4- انجام این روش هزینه زیادی در بردارد.

5- دقت پیش بینی روش دلفی برای كوتاه مدت و میان مدت كم است.

6- روش دلفی از نظر روان شناسی نیز دارای نقیصه مهمی است كه آن را عملاً بی اعتبار می سازد، زیرا در این روش در اصل كوشش می شود كه با نزدیك كردن مصنوعی عقاید متخصصان به یكدیگر از نظر آماری توزیع اطراف میانه محدود شود (رفیع پور، 1364، 113). اما نخواستن نام و پرسشنامه های بی نام، تأثیر هنجارهای اجتماعی و فشار به سوی همرنگی و هم شكلی (Conformity) را خنثی نخواهد كرد.

نتیجه

روش دلفی با وجود كاستی هایی كه برای آن برشمرده اند در مباحث مربوط به سیاستگذاری، برنامه ریزی و مدیریت جایگاه ویژه ای دارد. در حال حاضر در كشور ما برنامه های كلان مانند برنامه ایران 1400 یا برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تهیه و به اجرا گذاشته می شود. تدوین این برنامه ها عموماً شكل دیوان

سالارانه (Bureaucratic)  دارد و در مباحثی مانند شناسایی مسائل و اولویت بندی آنها كمتر از نظرات متخصصان خارج از دستگاه های دولتی استفاده می شود. به نظر نمی رسد بهره گیری از نظرات كارشناسان هم چندان منظم و علمی باشد. در اینجاست كه روش دلفی به كار می آید و می تواند به عنوان ابزاری كارآمد و سودمند به خدمت درآید.

برای برنامه ریزی منطقی و واقع گرایانه (Realistic) روش دلفی مورد نیاز است. در سطوح مختلف برنامه ریزی و مدیریت اعم از كلان منطقه ای و محلی می توان به تناسب از روش دلفی استفاده كرد.

این روش تاكنون در ایران گمنام مانده و امید است با طرح مباحث جدید از سوی اندیشمندان و توجه مدیران و برنامه ریزان به ابعاد كاربردی آن، جایگاه شایسته خویش را باز یابد.

مشاهده سایر محصولات این فروشنده

 

دانلود

د انلود مقاله آدلر و نظریه های روانشناسی فردی در قالب word ورد

د انلود مقاله آدلر و نظریه های روانشناسی فردی در قالب word ورد

11774

 
قیمت: 20,000 ریال

د انلود مقاله آدلر و نظریه های روانشناسی فردی در قالب word ورد

 

د انلود مقاله آدلر و نظریه های روانشناسی فردی در قالب word ورد

عداد صفحات : ۲۶

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش و قابل چاپ مرتب شده و تمیز

دانلود

چکیده مقاله آدلر و نظریه های روان شناسی

آدلر معمولا به عنوان نخستین پیشگام گروه روانشناسی اجتماعی در روانکاوی تلقی می شود.مقاله حاضر به زندگی نامه آدلر و نظریه های روانشناسی فردی می پردازد. آدلر عقیده داشت که رفتار آدمی نه به وسیله نیروهای زیست شناختی بلکه به وسیله نیروهای اجتماعی تعیین می شود . به نظر وی علاقه اجتماعی ، که می توان آن را به عنوان استعداد ذاتی برای همکاری با دیگران جهت رسیدن به هدفهای شخصی و اجتماعی تعریف کرد، از طریق تجارب یادگیری در دوره کودکی رشد می کند.

به نظر آدلر ، تلاش انسان برای رسیدن به برتری جهان شمول است ، اما هر فردی برای رسیدن به این هدف از رفتارهای گوناگونی استفاده می کند. ما تلاش برای برتری جویی را به صورتهای مختلف جلوه گر می سازیم ، و هریک از ما شیوه یگانه یا مشخص از پاسخ را در خود پرورش می دهیم ، که آدلر آن را سبک زندگی می نامید.

این سبک زندگی شامل رفتارهایی است که به وسیله آنهاحقارت واقعی یا خیالی خود را جبران می کنیم . در مورد مثال قبلی ما ازکودکی که بدنی ضعیف دارد ، سبک زندگی شامل تمامی فعالیتهایی مانند تمرین و پرداختن به ورزشهاست که به افزایش نیرومندی و بنیه بدنی او منتهی می شود.

این سبک زندگی که در چهار یا پنج سالگی شکل می گیرد، تثبیت می شود و به آسانی تغییر نمی کند، و چهارچوبی را فراهم می آورد که تمامی تجارب بعدید در قالب آن انجام می گیرند.

ملاحظه می شود که آدلر نیز همانند فروید اهمیت سالهای اولیه زندگی را در تشکیل شخصیت مورد تاکید قرار داده است. تفاوت او با فروید در این عقیده است که فرد سبکی زندگی خودش را هشیارانه می آفریند.

واژه های کلیدی: آدلر ،  نظریه های روانشناسی فردی، احساسهای کهتری، انفعالات انفصالی ، انفعالات عاطفی

فهرست مطالب

زندگی آدلر    ۳
روانشناسی فردی    ۶
روانشناسی فردی و شیوه های آزمون    ۷
احساسهای کهتری ( حقارت )    ۱۳
انفعالات انفصالی    ۱۴
الف . خشم    ۱۴
ب. افسردگی    ۱۵
ج . سوء استفاده از احساس    ۱۶
د. بیزاری    ۱۶
هـ ترس و اضطراب    ۱۷
۲٫ انفعالات عاطفی    ۱۸
الف . شادی    ۱۸
ب . همدردی    ۱۸
ج . تواضع    ۱۹
سبک زندگی    ۱۹
قدرت خلاق خود    ۲۰
ترتیب تولد    ۲۱
اظهار نظر    ۲۱
منابع:    ۲۵

منابع:

۱- روانشناسی شخصیت- تألیف دکتر یوسف کریمی

۲- روانشناسی فردی- تألیف آلفرد آدلر-ترجمه دکتر حسن زمانی شرفشاهی- نگارش: میهن بهرامی

۳- طبیعت انسان- تألیف آلفرد آدلر- مترجم: طاهره جواهر ساز

۴- تاریخ روانشناسی نوین- تألیف دوان پی. شولتز سیدنی آلن شولتز- ترجمه: علی اکبر سیف

 آلفرد آدلر ( ۱۹۳۷ ـ ۱۸۷۰)

آدلر معمولا به عنوان نخستین پیشگام گروه روانشناسی اجتماعی در روانکاوی تلقی می شود، زیرا در ۱۹۱۱ از فروید جدا شد. او نظریه ای را تدوین کرد که ” علایق اجتماعی ” در آن نقش عمده ای را ایفا می کنند ، و او تنها روانشناسی است که یک گروه چهارنفری تشکیل داد که به نام او نامیده می شود.

زندگی آدلر

آدلر در یک خانواده ثروتمند که در حومه وین ، اتریش ، زندگی می کردند به دنیا آمد. کودکی او با بیماری ، حسادت برادر بزرگتر ، و طرد شدن از سوی مادر مشخص شده بود. او خود را شخصی زشت و کوچک اندام تلقی می کرد. آدلر نسبت به پدرش بیش از مادرش احساس نزدیکی می کرد، و شاید مانند یونگ ، بعدها به این دلیل با مفهوم عقده ادیپ مخالفت کردکه در تجارب دوره کودکی اش انعکاس نداشت. آدلر در کودکی با جدیت تمام کار می کرد تا نزد همسالانش محبوبیت به د ست آورد، و به تدریج که بزرگتر شد، به احساس عزت نفس و پذیرش از سوی دیگران دست یافت که در میان افراد خانواده اش سراغ نداشت.

آدلر در ابتدا دانش آموز ضعیفی بود، به اندازه ای ضعیف که معلمی به پدرش گفت که این پسر برای هیچ شغلی جز شاگرد کفاشی مناسب نیست. اما آدلر با پشتکار و فداکاری خود را از پایین ترین سطح کلاس بالا کشید. هم از نظر اجتماعی و هم از نظر تحصیلی سخت تلاش کرد تا بر عقب ماندگیها و حقارتهایش غلبه کند، و بدین ترتیب برای نظریه آینده اش دایر بر اینکه شخص باید نقاط ضعفش را جبران کند نمونه ای شد.

توصیف احساسهای حقارت ، که بعدها بخش اصلی نظام او را تشکیل داد، بازتاب مستقیم تجارب اولیه خود اوست، دینی که آدلر آزادانه به آن اعتراف کرد.

آدلر در چهار سالگی ، هنگامی که از دست و پنجه نرم کردن با ذات الریه ای که او را تا دم مرگ برده بود بهبودی حاصل کرد، تصمیم گرفت پزشک شود. درجه دکتری پزشکی خود را در ۱۸۹۵ از دانشگاه وین دریافت کرد.

پس از گرفتن تخصص چشم پزشکی و سپس اشتغال در طب عمومی ، به روانپزشکی روی آورد. در ۱۹۰۲ شرکت در جلسات بحث گروهی هفتگی فروید را به عنوان یکی از چهار عضو مجاز آغاز کرد. گرچه از نزدیک با فروید کار می کرد، رابطه شخصی با یکدیگر نداشتند.

یکبار فروید گفته بود که آدلر حوصله اش را سر می برد.

آدلر در چند سال بعد نظریه ای درباره شخصیت تدوین کرد که از بسیاری جهات با نظریه فروید تفاوت داشت و تاکید فروید بر عوامل جنسی را آشکارا مورد انتقاد قرار داد. در ۱۹۱۰ فروید ریاست انجمن روانکاوی وین را به نام او کرده بود تا اختلافات فزاینده بین آندو از میان برداشته شود، اما در ۱۹۱۱ ، انشعاب اجتناب ناپذیر کامل شد. این انشعاب تلخ بود. بعدها آدلر فروید را کلاهبردار توصیف کرد و روانکاوی او را ” کثیف ” خواند (روزن  ، ۱۹۷۵ ، ص ، ۲۱۰) فروید از آدلر به عنوان ” نابهنجار” و ” دیوانه شهرت ” یاد می کرد ( گی ، ۱۹۸۸ ، ص . ۲۲۳).

آدلر در جنگ جهانی اول به عنوان پزشک در ارتش اتریش خدمت کرد و پس از آن کلینیکهای راهنمایی کودکان را در مدارس وین سازماندهی کرد. در سالهای دهه ۱۹۲۰ نظام روانشناسی اجتماعی وی که خود آن را روانشناسی فردی می نامید پیروان زیادی پیدا کرد.

در ۱۹۲۶ آدلر نخستین بازدید از چندین بازدید خود از آمریکا را انجام داد و هشت سال بعد به  استادی روانشناسی بالینی در دانشکده پزشکی لانگ آیلند ( نیویورک ) منصوب شد. وی در حالی که برای

ایراد سخنرانی پرحرارت در سفر بود، در آبردین، اسکاتلند در گذشت.

فروید در پاسخ به نامه دوستی که مرگ آدلر به شدت متاثرش کرده بود نوشت ، ” من معنای دلسوزی شما برای آدلر را نمی فهمم. برای یک پسر یهودی که از حومه وین خارج می شود مرگ در آبردین به خود ی خود یک موقعیت بی سابقه و دلیلی است بر اینکه تا چه اندازه پیش رفته است . دنیا در برابر مخالفتش با روانکاوی پاداش خوبی به او داد ” (اسکارف ، ۱۹۷۱ ، ص. ۴۷).

 روانشناسی فردی

آدلر عقیده داشت که رفتار آدمی نه به وسیله نیروهای زیست شناختی بلکه به وسیله نیروهای اجتماعی تعیین می شود . به نظر وی علاقه اجتماعی ، که می توان آن را به عنوان استعداد ذاتی برای همکاری با دیگران جهت رسیدن به هدفهای شخصی و اجتماعی تعریف کرد، از طریق تجارب یادگیری در دوره کودکی رشد می کند.

دانلود

مشاهده سایر محصولات این فروشنده

دانلود پایان نامه مقايسه ي بهداشت رواني دانشجويان سيگاري و غير سيگاري دانشگاه مشهد

دانلود مقايسه ي بهداشت رواني دانشجويان سيگاري و غير سيگاري

11772

 
قیمت: 30,000 ریال

دانلود مقايسه ي بهداشت رواني دانشجويان سيگاري و غير سيگاري

دانلود مقايسه ي بهداشت رواني دانشجويان سيگاري و غير سيگاري

لینک دانلود پایین توضیحات
 

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات 133
 

دانلود پایان نامه مقايسه ي بهداشت رواني دانشجويان سيگاري و غير سيگاري دانشگاه مشهد

 

 

 

دانلود

فصل اول

فصل اول: کلیات

1-1 . مقدمه:

در هر جامعه اي نيروي فعال و جوان بعنوان يكي از ذخاير و سرمايه هاي آن جامعه محسوب و مطرح ميباشد و در عمل نيز چرخهی فعاليت هاي مختلف پيكره اجتماع بطور مستقيم و غيرمستقيم متكي به نيروهاي فوق است كه متاسفانه قشر وسيعي از جوانان و نوجوانان ما اكنون گرفتار سيگار شده اند كه آنان را در كام خويش فرو ميبرد و توان حركت و فكر را از آنان ميگيرد و هستي را از آنها ساقط ميكند .

۱ – بالاترين رقم سنی معتادان در ايران را افراد ۲۷ – ۲۱ساله تشكيل میدهند.

۲ – افرادی كه به انواع سيگار اعتياد پيدا كرده اند، اغلب اولين تجربه شان را به صورت تفريحی و در دوران نوجوانی با کشیدن سیگار شروع كرده اند.

۳ – تشخيص رفتارهای آشكار دوره نوجوانی از رفتارهای ناشی از مصرف سيگار دشوار است.

۴ – نوجوانانی كه از بودن در خانوادهایشان احساس رضايت داشته اند و روابط صميمی بين اعضای خانواده وجود داشته است، كمتر به دنبال سيگار، الكل و انواع مخدرها بوده اند.

يكی از مشكلات عمده ای كه نسل جوان جامعه با آن رو به روست، خطر گرايش به مصرف سیگار است. از آن جا كه مصرف اين گونه مواد (انواع سيگارها، قرصها، مخدرها و…) در بين جوانان و نوجوانان رو به افزايش است، وظيفه والدين، مربيان و ساير نهادهای اجتماعی و آموزشی برای آگاه ساختن قشر جوان از عواقب مصرف سيگار به مراتب سنگين تر از قبل می شود. با توجه به اين موضوع، والدين و مربيان بايد سعی كنند با استفاده از روشها و آموزش های لازم، بچه ها را از همان دوران كودكی و پيش نوجوانی با آثار زيان بار مصرف سيگار و اثرات و پيامدهای ناشی از آن بر جسم و روان شان مطلع سازند.

به رغم نکوهش و مذمت در مضرات سيگار و هشدار محققان، پزشکان و کارشناسان بهداشتي و فعاليت رسانه‌ها در مورد اين بلاي خانمانسوز و قاتل خاموش، باز هم به وفور مشاهده مي‌کنيم که افراد بسياري در جامعه همچنان به کشيدن سيگار و دود کردن وجود خود مشغول هستند و هيچ توجهي به اين هشدارها و علايم خطر ندارند و افراد ديگر را به اين ورطه و منجلاب مي‌کشند.

آيا مي‌دانند که چرا سيگار مي‌کشند و چه چيزي از کشيدن سيگار نصيب آنها مي‌شود يا چه خسارات جبران‌ناپذيري به روح و جسم و اگر صاحب خانواده هستند به خانواده بيگناه آنها وارد مي‌شود و جداي از اين چه ضربه‌اي به افراد جامعه به خصوص نوجوانان، جوانان و قشر دانشجو که در حالت هشدار قرار دارد وارد مي‌شود؟!

بايد بدانيم که اگر راهکارهاي پيشگيرانه و موثر در شيوع مصرف سيگار و سيگار در ميان نوجوانان و جوانان در نظر گرفته نشود، همواره بايد نگران عواقب به مراتب بدتري از اين بلاي خانمانسوز در ميان نسل فرداي جامعه باشيم!

افرادي كه نگرشها و باورهاي مثبت و يا خنثي به سيگار دارند، احتمال مصرف و اعتيادشان بيش از كساني است كه نگرشهاي منفي دارند. اين نگرشهاي مثبت معمولاً عبارتند از: كسب بزرگي و تشخص، رفع دردهاي جسمي و خستگي، كسب آرامش رواني، توانايي مصرف مواد بدون ابتلا به اعتياد.

از آنجا كه محیط آموزشی بعد از خانواده، مهمترين نهاد آموزشي و تربيتي است، ميتواند از راههاي زير زمينه ساز مصرف سيگار در نوجوانان باشد:

بي توجهي به مصرف سيگار و فقدان محدوديت يا مقررات جدي منع مصرف در محیط آموزشی، استرسهاي شديد تحصيلي و محيطي، فقدان حمايت اساتید و مسئولان از نيازهاي عاطفي و رواني به خصوص به هنگام بروز مشكلات و طرد شدن
 

مشاهده سایر محصولات این فروشنده

 

دانلود

دانلود تحقیق میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات

دانلود تحقیق میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات

11771

 
قیمت: 40,000 ریال

دانلود تحقیق میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات

دانلود تحقیق میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات

پایان نامه بررسی میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات

 در این فایل شما می توانید این مقاله (پایان نامه)مفید را در قالب ورد word و قابل ویرایش دریافت نمایید

عنوان: بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر دانشگاه تبریز قبل از امتحانات و در ایام امتحانات در سال تحصیلی ۸۶-۱۳۸۵
 

دانلود


چکیده مقاله

انسان در عصر پراضطراب به پیش می‌رود و علم می‌آموزد ولی ارتباط مخزن اندوزش ذهنی وی با این هیجانات، او را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است. ارتباط بین هیجانات و حافظه بسیار پیچیده است؛ زیرا این دو در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر روابط متقابل دارند

به هر حال اضطراب به منزله بخشی از زندگی هر انسان، در همه افراد در حد اعتدال آمیز وجود دارد و در این حد به عنوان یک پاسخ سازش یافته تلقی می‌شود، به گونه‌ای که می‌توان گفت اگر اضطراب نبود همه ما پشت میزهایمان به خواب می‌رفتیم، یا فقدان اضطراب ممکن است ما را مشکلات و خطرات قابل ملاحظه‌ای مواجه کند. اضطراب به عنوان یک انگیختگی هیجانی در نظر گرفته می‌شود و در دهه‌های اخیر در پرداخت به اضطراب متخصصان بالینی و آموزشی، یکی از نشانه‌های حاصل از اضطرابی سطح بالا را افت تحصیلی نامیده‌اند و از آن به بعد تحقیقاتی در این زمینه انجام گرفته است اضطراب به عنوان یک انگیختگی هیجانی در نظر گرفته می‌شود و در دهه‌های اخیر در پرداخت به اضطراب متخصصان بالینی و آموزشی، یکی از نشانه‌های حاصل از اضطرابی سطح بالا را افت تحصیلی نامیده‌اند و از آن به بعد تحقیقاتی در این زمینه انجام گرفته است .

این پژوهش به منظور بررسی و مقایسه میزان اضطراب دانشجویان پسر قبل از امتحانات و در ایام امتحانات صورت گرفته است. پژوهش در سطح دانشگاه تبریز انجام گرفت.
بعد از انتخاب نمونه لازم به منظور جمع‌آوری داده‌ها از مقیاس زونگ استفاده شد.
برای تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده آزمون t استفاده شده .T محاسبه شده در سطح ۰۰۱/۰ معنی‌دار است که فرضیه H1 مورد تأیید قرار گرفت. به عبارت دیگر بین میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات تفاوت وجود دارد و این تفاوت از لحاظ آماری معنی‌دار‌ است و به این ترتیب فرضیه پیشنهادی پژوهش مورد تأیید قرار گرفت.

فهرست

فصل اول : ادبیات پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف پژوهش

فرضیه‌های پژوهش

تعریف متغیرها

فصل دوم : پایه‌های نظری و پیشنه تحقیق

مقدمه

اضطراب

علائم اضطراب

بیماری‌های که در اثر اضطراب ایجاد می شوند

رویکردهای نظری به اضطراب

اضطراب امتحان

پیشینه تحقیقات

فصل سوم : روش تحقیق

مقدمه

جامعه آماری

نمونه آماری

شیوه  اجرای تحقیق

روش‌های آماری

فصل چهارم : یافته‌های پژوهشی

مقدمه

یافته‌های توصیفی

یافته‌های استنباطی

فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری

مقدمه

بحث و نتیجه‌گیری

پیشنهادهای کاربردی

پیشنهادهای پژوهشی

محدودیت‌های پژوهش

منابع و ضمائم

* به همراه فهرست جداگانه

مشاهده سایر محصولات این فروشنده

 

دانلود