بایگانی دسته: خودرو

موتور ماشین (خودرو) زیادگرم می‌شودعلت چیست

علت گرم شدن زیاد موتور اتومبیل(خودرو )چیست؟

ترموستات معیوب است انرا ازمایش و در صورت لزوم تعویض نمایید.

✅تسمه پروانه شل بوده انرا تنظیم نمایید

✅اب کافی در رادیاتور نیست و پمپ کارایی خود را از دست داده است.

✅بار موتور بیش از حد است.

✅روغن کافی در کارتر نیست و یا تلمبه روغن خوب کار نمیکند.

✅صافی روغن زیاد کثیف است.

✅مجاری رادیاتور و یا مجاری دور سیلندر ها مسدود شده است.

✅واتر پمپ خراب است و یا رادیاتور تمیز نیست.

✅کربن زیادی در سیلندرها رسوب کرده.

✅کاربراتور درست تنظیم نشده است و نسبت بنزین به هوا کم است(در خودروهای كاربراتوری)

✅لوله اگزوز گرفته و دود خروجی به خوبی خارج نمیشود.

✅دنده میل دلکو ساییده شده و باعث ریتارد جرقه از سر شمع ها می شود و یا به طور کلی تنظیم سیستم جرقه زنی درست نیست.

✅فیلر سوپاپ ها درست نیست انها را تنظیم نمایید

نکاتی برای نگهداری خودرو که باید بدانید

کدام صندلی در اتومبیل امن تر است!

✅ هنگام سفر با اتومبیل، صندلی وسط و صندلی پشت راننده از بقیه امن تر هستند!

✅✅صندلی کنار راننده به این دلیل که در صورت تصادف راننده ماشین را منحرف میکند خطرناک ترین صندلی است

نکاتی برای آب بندی خودرو صفر

⚠️بهتر است در زمان آب بندی خودروی صفر، از انجام این امور پرهیز کنیم :

✅ رانندگی پر شتاب (چه حرکت چه توقف)
✅ حرکت تخت گاز یا پرسرعت
✅رانندگی با یک سرعت ثابت یا دور موتور یکنواخت به مدت طولانی.
✅حرکت در شیب های تند به مدت طولانی.
✅ استفاده از ظرفیت کامل خودرو (بار، بکسل و …)
✅ پر کردن دنده ها، یا استفاده از دنده مرده (که البته در گیربکس های اتوماتیک نیست)
✅ کارکرد درجا بیش از 3 دقیقه (ضمن اینکه رانندگی با موتور سرد، موجب آسیب می شود)
✅در طول این مدت (رسیدن تا 1000 کیلومتر) مرتب آب و روغن ماشین رو چک کنید.
✅ سعی کنید همیشه از بنزین سوپر استفاده کنید اما اگر دسترسی ندارید یا اینکه هزینه اون بالاتر هست ، حتی الامکان تا 1000 کیلومتر اولیه بنرین سوپر استفاده کنید.
✅تا آب بندی کامل ماشین از دست زدن به ماشین خودداری کنید منظور، اسپورت کردن و تیونینگ و …. هست
✅بعد از طی مسافت 1000 کیلومتر یه مرتبه فشار به ماشین نیارید بگذارید به مرور دورهای بالای موتور رو ماشین شما تجربه کنه.
✅معمولا بعد از طی 5000 کیلومتر می شه دورهای 6000 یا بیشتر رو استفاده کرد.
✅توجه به دستورات مندرج در دفترچه هر خودرو و توصیه های سازنده آن.
امروزه در اکثر دفترچه های خودرو از این توصیه ها دیگر به نام آب بندی، یاد نمی شود بلکه از آنها به عنوان توصیه هایی برای کارکرد اقتصادی و کمک به دوام محصول، یاد می شود

🚨آب بندی به روش کلی فقط در خودرو های صفر کاربرد دارد و موتور تازه تعمیر پس از ۵ ساعت کارکرد درجا آب بندی می شود.

اشتباهاتی كه هنگام رانندگی و نگهداری از خودرو نباید مرتكب شویم

⭕️اشتباهاتی كه هنگام رانندگی و نگهداری از خودرو نباید مرتكب شویم

🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨
🔰نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم
👇👇

باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان 10 درصد میشود

 

🔰نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار
👇👇

این کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد بهتر است همیشه کودک روی صندلی خودرو مخصوص در ردیف عقب بشیند

🔰استفاده از نور بالا در مه
👇👇
در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد

🔰خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی
👇👇
این کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکندد تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود
و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد.اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست

🔰تکیه پا به کلاچ
👇👇

بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.

 

🔰جلو آوردن بیش از حد صندلی
👇👇
خیلی از افراد(البته بیشتر خانم ها) فکر میکنند هرچه صندلی جلو تر باشد تسلط راننده بیشتر میشود و به اصطلاح دست فرمون خوب میشود.خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد .

۱۰ نکته کاربردی برای اینکه راننده بهتری باشیم

🔰گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو
👇👇

این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید وسپس سویچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.

🔰گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوری
👇👇
این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.

🔰پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابان
👇👇
زمانی که شما خودروی خود را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خودرویی با شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته میشوید.

🔰خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت
👇👇
این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور میشود.

عیب یابی دینام خودرو و مشکلات مرتبط با دینام خودرو

🚘 دینام:

_اگر چراغ دینام به صورت پر رنگ روشن می‌شود دیود دینام خراب است.
_اگر سوئچ ماشین را بازکنیم چراغ دینام خاموش بودمشکل از قطع بودن آفتامات، کوتاه بودن زغال‌یا آلمیچر قطع می‌باشد.
_اگر چراغ دینام به درستی عمل کرد و شارژ نداشت آفتامات تعویض شود.
_اگربالشتک‌دینام خراب شود دینام خیلی کم شارژ می کند یا چراغ دینام به صورت کم نور روشن‌می شود.اماخیلی کم خراب می شود.

تست دینام در حالت کارروی موتور:

برای تست‌ دینام یابرای اینکه بفهمیم دینام باتری را شارژ می کند یا نه،ابتدا در حالت خاموشی خودرو پراپ های اهم متر رابه قطب های باتری متصل میکنیم ومقدار ولتاژ را یادداشت یا می سنجیم وبعد در حالتی که پراپ های اهم متر به باتری متصل است خودرو را روشن می کنیم و باید ولتاژ ۱ولت یا بیشترافزایش یابد.

از این مطلب نیز دیدن نمایید

نکاتی برای نگهداری خودرو که باید بدانید

نکات آموزشی برای روشن کردن ماشین با هل دادن

چگونه خودرو را با هل دادن روشن کنیم؟

برای این کار  ابتدا سوئیچ را باز می کنیم تا برق پشت آمپر آمده سپس اگر  قرار بود  ماشین را جلو هل بدهند فقط دنده دو  و اگر قرار شد به عقب هل بدهند دنده عقب خواهیم  گذاشت بستگی  به موقعیت ماشین در خیابان دارد سپس ترمز دستی را خوابانده و ترمز را رها کرده پدال کلاج را نیز تا انتها میگیریم وقتی ماشین را هل دادن و مقداری شتاب گرفت پدال کلاج را سریع تا حد نیمه به بالا رها کرده تا ماشین روشن شود به محض روشن شدن کلاج را تا انتها فشار میدهیم  و ترمز را نگه میداریم تا با جایی برخورد نکند توجه داشته باشید که بعد از روشن شدن بهتر است که لوازم برقی دیگری مانند چراغها کولر و غیره …را تا شارژ شدن باطری روشن نکنید زیرا به قسمتهای الکترونیکی ماشین آسیب خواهد زد

قلم خشگير جانسون با ضمانت رنگ ثابت (محصول كشور تايوان)

معرفی محصول:

جديدترين نسل قلم خش گير، با شستشو و حرارت پاك نمي شود، همراه با راهنماي فارسي
سال توليد و انقضا بروي محصول درج شده است.
شماره پروانه وارداتي 1130851013 مناسب براي خودرو هاي ايران خودرو , سايپا, پارس خودرو و …

کد رنگ را از کجا پیدا کنیم ؟
کد رنگ خودرو معمولا در يکي از چهار قسمت ماشين درج مي گردد :
1 – لاي درب راننده
2 – لاي درب شاگرد
3 – کنار شماره موتور ماشين بر روي پلاک فلزي
4 – بر روي شيشه هاي عقب خودرو بر روي برگه کاغذي ( در خودرو هاي صفر )

توجه بسیار مهم :
خریداران محترم مستحضر باشند که هیچ نوع قلم خشگیری وجود ندارد که خش بدنه خودرو را مانند روز اول کند، این قلم و تمامی قلم های خشگیر فقط برای ترمیم رنگ می باشند . (فریب تبلیغات غیر واقعی را نخورید)

(( حتما کد رنگ را به دقت انتخاب نمائيد ))

توجه داشته باشید : لیست رنگ ها ابتدای هر ماه بروز رسانی می شود.

نحوه ارسال :پس از ثبت سفارش و پرداخت وجه ، مرسوله در سریع ترین زمان ممکن ( در تهران 24 ساعت و در شهر های دیگر 48 ساعت ) برای خریدار در بسته بندی مناسب و بدون آسیب دیدگی ارسال خواهد شد.

سفارش محصول

قلم خشگير جانسون با ضمانت رنگ ثابت (محصول كشور تايوان)
قلم خشگير جانسون با ضمانت رنگ ثابت (محصول كشور تايوان)
قلم خشگير جانسون با ضمانت رنگ ثابت (محصول كشور تايوان)

سفارش محصول

قلم تشخیص رنگ شدگی خودرو کارشناس سه

معرفی محصول:

قلم تشخیص رنگ شدگی خودرو کارشناس سه، حساس ترین قلم تشخیص رنگ شدگی خودرو در ایران می باشد، حتی برای قطعات تعویضی فابریک خودروهای مدل بالا نیز مناسب است.

نظر به استقبال شما خریداران گرامی از محصولات کارشناس 1 و 2 هم اکنون کارشناس 3 را به بازار عرضه نموده ایم که از حساسیت بسیار بالا و بر اساس اتومبیلهای خارجی و داخلی موجود در کشور طراحی و ساخته شده است. در قلم تشخیص رنگ کارشناس 3 جهت سهولت شما علاوه بر بخش مدرج لوله داخلی از چهار طیف رنگی قرمز – زرد – سبز و آبی استفاده شده است.

نحوه کار با قسمت مدرج:
بالای دستگاه را در دست گرفته نوک تیز وسیله را به سطح مورد نظر بچسبانید. از قسمتی که دارای رنگ فابریک است ( سقف خودرو ) یک عدد شاخص بگیرید دستگاه را به آرامی به طرف بالا یا عقب بکشید هنگام جدا شدن آخرین عدد قابل روئیت را به خاطر بسپارید. سپس قسمتهای دیگر را تست کنید اعداد در تمام قسمت ها باید حدودا یکسان باشد، اگر اختلاف چند درجه بیشتر از شاخص اولیه شد رنگ شدگی حتمی است و عدم چسبندگی آهن ربا به بدنه خودرو دلیل داشتن بتونه است.

در مورد برخی اتومبیل ها با رنگ دو پوشش، هم با قسمت مدرج و هم با قسمت طیف رنگ تست کنید.

در مورد قطعات تعویضی: اگر لوله داخلی بیشتر از اندازه شاخص بیرون آمد ( آبی تا STOP ) احتمالا قطعه تعویض شده می باشد.

این توضیح در مورد تمامی اتومبیل ها صد در صد نمی باشد!

برای هر خودرو تست شاخص اولیه انجام دهید.

توجه: به دلیل حساسیت بالای دستگاه را تحت هیچ شرایطی در مجاورت اشیاء مغناطیسی از جمله کارت سوخت ، عابر بانک و تلفن همراه و … قرار ندهید.

تمامی توضیحات داده شده به صورت کامل تر در کاتالوگ همراه محصول برای خریدار محترم ارسال می شود.

کالا قبل از ارسال بازدید شده و پس از تائید سلامت آن ارسال می شود .

نحوه ارسال :
پس از پرداخت وجه ، مرسوله در سریع ترین زمان ممکن ( در تهران 24 ساعت و در شهرهای دیگر 48 ساعت ) برای خریدار در بسته بندی مناسب و بدون آسیب دیدگی ارسال خواهد شد .

خرید
قلم تشخیص رنگ شدگی خودرو کارشناس سه
قلم تشخیص رنگ شدگی خودرو کارشناس سه
قلم تشخیص رنگ شدگی خودرو کارشناس سه
خرید