نکاتی برای آب بندی خودرو صفر

⚠️بهتر است در زمان آب بندی خودروی صفر، از انجام این امور پرهیز کنیم :

✅ رانندگی پر شتاب (چه حرکت چه توقف)
✅ حرکت تخت گاز یا پرسرعت
✅رانندگی با یک سرعت ثابت یا دور موتور یکنواخت به مدت طولانی.
✅حرکت در شیب های تند به مدت طولانی.
✅ استفاده از ظرفیت کامل خودرو (بار، بکسل و …)
✅ پر کردن دنده ها، یا استفاده از دنده مرده (که البته در گیربکس های اتوماتیک نیست)
✅ کارکرد درجا بیش از 3 دقیقه (ضمن اینکه رانندگی با موتور سرد، موجب آسیب می شود)
✅در طول این مدت (رسیدن تا 1000 کیلومتر) مرتب آب و روغن ماشین رو چک کنید.
✅ سعی کنید همیشه از بنزین سوپر استفاده کنید اما اگر دسترسی ندارید یا اینکه هزینه اون بالاتر هست ، حتی الامکان تا 1000 کیلومتر اولیه بنرین سوپر استفاده کنید.
✅تا آب بندی کامل ماشین از دست زدن به ماشین خودداری کنید منظور، اسپورت کردن و تیونینگ و …. هست
✅بعد از طی مسافت 1000 کیلومتر یه مرتبه فشار به ماشین نیارید بگذارید به مرور دورهای بالای موتور رو ماشین شما تجربه کنه.
✅معمولا بعد از طی 5000 کیلومتر می شه دورهای 6000 یا بیشتر رو استفاده کرد.
✅توجه به دستورات مندرج در دفترچه هر خودرو و توصیه های سازنده آن.
امروزه در اکثر دفترچه های خودرو از این توصیه ها دیگر به نام آب بندی، یاد نمی شود بلکه از آنها به عنوان توصیه هایی برای کارکرد اقتصادی و کمک به دوام محصول، یاد می شود

🚨آب بندی به روش کلی فقط در خودرو های صفر کاربرد دارد و موتور تازه تعمیر پس از ۵ ساعت کارکرد درجا آب بندی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *