آیا می دانید در ترافیک سنگین چگونه می توانید رانندگی کنید؟

رانندگی

راه‌بندان ترافیک نگرانی بسیاری از رانندگان است. ترافیک سنگین معمولاً خطرناک‌تر است و نیاز به توجه و تمرکز بیشتری دارد. در اینجا ایده‌هایی برای رانندگی مطمئن و بی‌خطر در ترافیک ارائه می‌دهیم:

 

رانندگی در ترافیک

 

در ترافیکهای سنگین در بزرگراه‌ها آهسته برانید. اکنون زمانی نیست که در کوتاه‌ترین زمان بخواهید به مقصد برسید. چنین اتفاقی نمی‌افتد و ممکن است برنامه روز شما با یک تصادف به پایان برسد.

 

رانندگی در ترافیک

 

در اتومبیل‌های دنده اتوماتیک از D3 استفاده کنید. این دنده معمولاً برای رانندگی در ترافیک (توقف و حرکت) استفاده می‌شود. در دنده‌های دستی، برای ترافیکی که توقف/ حرکت دارد، از دنده یک و دو استفاده کنید.

 

رانندگی در ترافیک

 

حتی در بزرگ‌راه‌ها هم حداقل 8 کیلومتر بر ساعت کمتر از حداکثر سرعت مجاز رانندگی کنید. در حقیقت اگر می‌توانید بهتر است که سرعتتان را کمی آهسته کنید تا به رانندگان بی‌صبر دیگر اجازه دهید بروند.

 

رانندگی در ترافیک

 

فاصله بین اتومبیل خود و اتومبیل جلویی را رعایت کنید. با این کار در صورت توقف ناگهانی اتومبیل جلویی فرصت دارید در صورت لزوم به شانه جاده بروید.

 

کاملاً مراقب حرکات ناگهانی یا غیرقابل‌پیش‌بینی رانندگان دیگر باشید. بدانید که اگر راننده‌ای جلوی شما پیچید یا ناگهان ترمز گرفت، ماشینتان را به کدام سمت خواهید برد.

 

رانندگی در ترافیک

 

در صورتی که ترافیک شما را خیلی عصبی کرده است از بزرگراه خارج شوید. بهتر است که پشت چراغ قرمز منتظر بمانید و وقت بیشتری بگذارید، تا این که در ترافیک بمانید و عصبانی شوید.

 

رانندگی در ترافیک

 

اگر می‌توانید برای اجتناب از ترافیک سنگین، رانندگی را به زمان دیگری موکول کنید یا در مسیرهای مشخص با افراد دیگر هم‌سفر شوید.

هرگز در ترافیک سنگین سرعت نگیرید. در هر صورت نمی‌توانید جلو بیفتید و این بیشتر شما را آشفته می‌کند.

صبور بودن را تمرین کنید، برای اینکه نمی‌توانید با فشار آوردن به دیگران سریع‌تر به مقصد برسید.  فقط احتمال خطر را افزایش می‌دهید.

حالت دفاعی داشته باشید. تصور کنید رانندگان دیگر به اندازه شما باهوش نیستند و فکر کنید چطور می‌توانید خودتان را نجات دهید.

در صورت امکان، زمان رفت‌وآمد خود در ترافیک سنگین را محدود کنید و تنها این کار را یک بار در هفته انجام دهید. با این کار استرس کمتری متحمل می‌شوید.

عصبانی شدن کمکی به شما نمی‌کند و ممکن است مشکلات بیشتری برایتان ایجاد کند. به جای آن کارهای آرام‌کننده انجام دهید (مثلاً آرام تنفس کنید) و بر همه چیزهای خوب اطرافتان توجه کنید (ابرهای زیبا، گل‌های کنار جاده، ساختمان‌های جالب، موسیقی مورد علاقه، پرندگانی که بالای سرتان پرواز می‌کنند و …).

دیدگاهتان را بنویسید